Tekstit

Ikimuistoinen vitonen Helsinki Half Marathonilla

Helsinki Half Marathonia edeltävällä viikolla olotilani olivat heilahdelleet melko laidasta laitaan koskien tavoitevauhtiani viiden kilometrin matkalle. Runna-sovellus, jolla olin harjoitellut kahdeksan viikon ajan kohti tätä tavoitetta, oli laskenut minulle kisapäivän etenemisvauhdiksi noin seitsemän minuuttia kilometrille, mikä kuulosti tällaisen etanahitaan juoksijan mielestä todella kovalta vauhdilta. Kisaviikon tiistaina olin ohjelman mukaisesti vedellyt intervalleja karvan verran tavoitevauhtia kovempaa, ja se oli tuntunut tukalalta, tosin ehkä lämpötilalla oli osuutensa asiaan. Yllättäen viimeinen lappujuoksua edeltävä lenkki, kevyt 3,5 kilsaa, oli kuitenkin sitten kenties helpoin, kevyin ja mukavin juoksu koko elämässäni. Voisiko pelkkiin numeroihin ja laskukaavoihin nojaava sovellus osata ennustaa minulle asiallisen vauhdin vitoselle? Päätin kokeilla pysytellä tavoitevauhdissa ja alittaa 35 minuuttia viidellä kilometrillä, tai ainakin B-tavoitteena päästä mahdollisimman lähell

HHM5-treeni, viikot 7-8: Kevyillä jaloilla Helsinki Half Marathonin vitoselle

Hevosen selässä Hämeenkankaille

HHM5-treeni, viikot 5-6: Heppoja!

HHM5-treeni, viikot 3-4: Shortsikausi on avattu ja kelloni mielestä olen rasittunut!

Top 10 juoksijan mietteet lomamatkaa suunnitellessa

HHM5-treeni, viikot 1-2: Vihdoin saa juosta kovempaa!

Hiihtoloman jälkeen juoksua lisäten... kunnes